الی بانو


یه پیش غذای خیلی راحت و خوشمزه که البته منو همسر جان به عنوان شام خوردیمش

این پیش غذا رو تو چند تا سایت  دیدم و خیلی ازش خوشم اومده البته من به روش خودم 

و با کمی تغییر درستش کردم که زیادم رژیمی نباشه و به عنوان شام سیرمون کنه

به نقل از طیبه عزیز: Bruschetta بروسکِتا ( با تشدید روی ت) یک نوع اپتایزره که از گریل کردن نون و بعد مالیدن سیر و ریختن روغن زیتون روش تشکیل میشه.

بروسکتا معمولا با تاپینگهای مختلف پوشونده میشه مثل : فلفل قرمز، گوجه فرنگی، سبزیجات، حبوبات ، گوشت و پنیر. 

ولی معمولا تاپینگ کلاسیکش ، گوجه فرنگی و پنیر و ریحونه و بعضا پیاز و ماتزارلا.

مواد لازم:

نان باگت بزرگ

پنیر فتا

گوجه فرنگی

ریحان

سیر

آب لیمو ترش

فلفل سیاه

نان باگت ها رو با یه چاقوی تیز با ضخامت 2 سانت به صورت اریب برش بدید

(باگت رو بذارید حداقل یک روز بمونه که خوشگل برش بخوره)

 

 

با کمی کره آب کرده اونا رو کمی چرب کنید

 

 

بعد اونا رو تو کره یا کمی روغن زیتون یا روغن معمولی سرخ کنید(تو ورژن رژیمیش شما باید نون ها رو تو گریل یل فر برشته کنید)

 

 

بعد با یه حبه سیر که از وسط نصف کردید روی رون ها بکشید تقریبا یه دقیقه که اینکار رو بکنید میبینید که سیر آب میشه 

و کل طعمش به نون منتقل میشه

 

 

بروسکتای شما تا اینجا آماده است . من از تاپینگ کلاسیک استفاده کردم. 

یعنی گوجه خورد شده، پنیر و ریحون. روش هم چند قطره آبلیموی تازه و نمک و فلفل سیاه 

 

به نقل از طیبه جان

حالا اگه دنبال یه شام سبک و سریع و سالم میگردید، این گزینه خوبیه و اگه بخوریدش باورتون نمیشه 

که با این مواد ساده چه طعم جالبی تولید شده. 

البته این رو هم بگم که در نهایت موقع سرو باید کمی روغن زیتون خالص ( ایکسترا ورجن آلیو اویل) روش بریزید

بروسکتا رو میشه به عنوان پیش غذا توی مهمونی سرو کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



به شما پیشنهاد میکنیم :





پنینی بادمجان eggplant panini


رولهای بادمجان


پیتزا قارچ و گوشت


پلو قرمز با گوشت بوقلمون






نظرات شما


نظری دریافت یا تایید نشده است